De Klimtoren in Drogteropslagen biedt ook peuterspelen.

De wereld ontdekken
Is uw kind tussen de 2 en 4 jaar? Dan krijgt uw peuter steeds meer interesse in de wereld om zich heen en wil spelen en ontdekken. Het is tijd voor het peuterspelen (voorheen peuterspeelzaal).

Dé voorschool voor uw kind!
Uw kind kan vanaf 2 jaar naar het peuterspelen (bekend als peuterspeelzaal). In de peutertijd wordt de basis gelegd voor belangrijke vaardigheden die het kind nodig heeft. Spelenderwijs wordt uw peuter voorbereid op het basisonderwijs. Deskundige pedagogisch medewerkers stimuleren de ontwikkeling van het kind, geven liefdevolle zorg en kijken naar wat uw kind nodig heeft.



Doorgaande lijn
Het programma van de peuters is afgestemd op het programma van de onderbouw van school. Er wordt nauw samengewerkt door o.a.; te werken met dezelfde thema's, er worden samen activiteiten gedaan, samen gespeeld, samen liedjes gezongen en educatieve filmpjes bekeken. De programma’s zijn gericht op de totale ontwikkeling van het kind en stimuleren dus zowel de taal en cognitieve ontwikkeling als ook de sociale, emotionele, creatieve en motorische ontwikkeling.

Locatie Linde
Spelen en groeien in dorpse gezelligheid. Dat kan in onze opvang. We maken onderdeel uit van Kindcentrum De Klimtoren en zijn gevestigd in het dorpshuis midden in Linde en daarmee hebben we heerlijk de ruimte om elke dag iets nieuws te ontdekken. Samen op verkenning in een groene wereld, wat wil je nog meer!

Kinderen spelen graag in het groen. Ze houden van de natuur, zo jong en klein als ze zijn. Niet zo gek als je bedenkt dat er nogal wat te ontdekken valt. We hebben een  grote speelplaats met veel struiken en bosjes waar je je goed in kunt verstoppen. En een grasveld om lekker in te liggen en te rollen, of op zoek te gaan naar kriebelbeestjes en deze eens goed te onderzoeken. Voor grotere beesten gaan we op schoolreis naar de kinderboerderij of we maken een wandeling in het bos. Wanneer het echt te koud is of te hard regent, maken we het binnen gezellig. Knutselen en schilderen, kringgesprekjes en -spelletjes. We hanteren een  vast dagritme en gebruiken hierbij de dagritmekaarten,  waarbij wel steeds ingespeeld wordt op actuele zaken zoals ideeën van de kinderen zelf en waar ruimte blijft voor spontane activiteiten. Een vast dagritme draagt bij aan de emotionele veiligheid van het kind in de groep, het weet waar het aan toe is. We zorgen voor afwisseling in het aanbod van activiteiten zodat de individuele interesses van elk kind worden aangesproken en gestimuleerd.

Tijd Activiteit
08.30 uur De kinderen worden verwelkomd. Het speelgoed staat aantrekkelijk gepresenteerd.
08.50 uur Gaan we in de kring en openen we onze dag. We zingen het liedje ‘goedemorgen allemaal ’we noemen de voor en achternaam van de kinderen en ze mogen de leidster een hand geven en de hulpjes een kaartje met hun naam erop die ze bij de dagritme kaart op mogen hangen. We vertellen wat we gaan doen middels de dagritmekaarten. Vanuit deze kring gaan de kinderen in de hoeken spelen
09.00-10.15 uur Vrij spelen en een passende activiteit. Op donderdagmorgen gaan we naar de gymzaal waar middels het ‘Nijntje Bewegen’ gegymd wordt.
10.15 uur De leidster loopt langs alle kinderen om te zeggen dat we zo gaan opruimen.
10.30 uur Aan tafel zingen we eerst een aantal liedjes, daarna mogen de hulpjes de bak met de tassen ophalen en uitdelen. En gaan we het meegebrachte drinken en fruit nuttigen.
10.50 uur Buiten spelen en bij slecht weer spelen we binnen o.a. kringspellen.
11.15 uur Boek voorlezen….of feest vieren als er een kind jarig is
11.30 uur Kinderen worden opgehaald.